Pop up, een schoolboek voor het vak Interactieve tekst.
Voor het eerst het boek Pop up in mijn handen,..
De dikte van het boek valt best mee, 248 bladzijdes. Maar het boek is niet zo groot. Het valt volgens mij nog best te doen.
Ik voel me best aangetrokken tot het design van het boek. De kaft is wit met allemaal woorden door elkaar geschreven in verschillende grote.
De titel staat op een geel vlak in het midden en is dik gedrukt waardoor het erg opvalt. De felle kleur geel springt er goed uit doordat de achtergrond wit is. Het gele vlak doet me denken aan een pop-up of een post-it.
Op de kaft staan veel woorden van deze tijd. De woorden die mij heet meest aanspreken zijn: Second Life, Google, Linux, Geenstijl, Big Brother, MediaBlog, Media, Avatars, Cartoonrellen en mediarevolutie.
Wat ik leuk vind aan de achterkant van de kaft is dat het design daar ook achterste voren is. De woorden staan achterste voren en op het gele vlak staat een samenvatting van het boek. Verder is het wel de kaft wel een beetje standaard en saai, maar voor een schoolboek is het best ok.
De titel Pop up, vind ik niet zo duidelijk, maar de ondertitel luid: "De botsing tussen oude en nieuwe media.” Wat wel een duidelijker beeld geeft over de inhoud van het boek.
Wanneer ik even snel door het boek heen bladerde zag ik dat er alleen maar tekst stond in het boek. Helemaal geen plaatjes wat ik wel jammer vond.
De inhoudsopgave laat de titels van de hoofdstukken zien. De titels zijn vaag en geven geen goed inzicht waar het over zou kunnen gaan. Ook zijn de hoofdstukken niet genummerd.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
veel geleerd
Een reactie posten