16 oktober 2007

Opzet betoog

Waar gaat het stuk over:
Nieuwe media / technologieën maken het leven gemakkelijker, hierbij vergelijk ik de oude en nieuwe media ook met elkaar.

Betoog keuze:
Meervoudige +onderschikkende argumentatie + tegenargumentatie. In zo'n betoog geef ik dus ook tegenargumenten en weerleggingen.

Welk aspect van oude/nieuwe media:
Eigenlijk met alles, maar vooral met de media en technologieën die grote veranderingen hebben gehad.

betoog keuze:
meervoudige +onderschikkende argumentatie + tegenargumentatie. In zo'n betoog geef ik dus ook tegenargumenten en weerleggingen.
Wat is de relatie met PopUp?


“De pop-up staat model voor het primitieve antwoord van de oude media op de nieuwe. Want de pop-up is een advertentie op internet die vooral hinderlijk is, met informatie waarom je niet hebt gevraagd. Terwijl de consument bij nieuwe media juist zelf wil bepalen wat hij leest en waar hij naartoe gaat.

Alles is anders sinds internet: waar we ons nieuws halen, waar we boodschappen doen en waar we nieuwe liefdes vinden. In een razendsnel veranderend Nederland zijn journalistiek en politiek zombies geworden; ze zijn al dood, maar ze weten het nog niet.”
Bron: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary;sid=J_sHjrXuMn0HsPLuxJ05uVU5MgZwIWFpvBU=?BOL_OWNER_ID=1001004002906357&Secondary=description&Section=BOOK

In mijn betoog bekijk ik het meer van hoe gaan de verschillende mediabedrijven om met de komst van internet, juist omdat alles meer toegankelijk wordt.

Wat is jouw standpunt?
Mijn standpunt is dat Het leven gemakkelijker word door middel van de nieuwe media en technologieën.

Welke argumenten voor?
Voorbeelden van nieuwe media en technologieën, hierbij zal ik vertellen hoe het vroeger ging en hoe het nu gaat. Zo zal ik laten zien dat het leven veel gemakkelijker word.
Ik zal ook laten zien hoeveel tijd het kan schelen, waardoor je meer tijd over houdt voor andere dingen.

Welke argumenten zijn er tegen?
Niet iedereen is het hiermee eens. Denk maar aan de oudere generatie die met de oude media is opgegroeid. Zij zijn vaak bang voor nieuwe dingen en willen dingen het liefst blijven doen zoals zij dat geleerd hebben. Ze zijn niet in voor iets nieuws.
Deze mensen vinden het ook zeker niet gemakkelijk dat alles nu via internet gaat, want zij moeten veel moeite doen om deze dingen te begrijpen.
Het is duur.

Hoe weerspreek je de argumenten van de tegenstander?
Ik zal ze laten zien dat t veel sneller gaat en gemakkelijker en dat er echt niets “engs” is aan nieuwe media en technologieën.
Ze mogen het gebruiken, het hoeft niet. Ze kunnen alles nog steeds op de oude manier blijven doen.

Wat is je conclusie?
Nieuwe media en technologieën maken.

Het internet is nog geen mediarevolutie. Waarom dit onderwerp?
Ik heb voor dit onderwerp gekozen, omdat het mensen uitdaagt om er over na te denken en ik vind het leuk mijn mening daar aan toe te voegen. Niet iedereen staat er bij stil en veel mensen “ontdekken” de mogelijkheden nu pas. Het internet heeft gewoon ontelbare mogelijkheden te bieden.

In het begin zagen de meeste mensen het internet als een bron vol informatie. Teksten waren van niemand en alles was te vinden. Daarna kwam de mogelijkheid om je zelf een identiteit te geven doormiddel van een eigen website. De stap daarna was een webwinkel en we leven nu in een tijd van online gaming. Deze stap werd echter ook alweer overtroffen door de komst van SecondLife, waarin je onder andere een eigen onderneming kunt beginnen en op een virtuele manier je geld kan verdienen.

De komst van internet kan je een revolutie noemen. Eigenlijk kun je zeggen dat het een revolutie is, omdat iedereen er inmiddels wel gebruik van maakt. De mogelijkheden dat internet te bieden heeft zorgen voor revolutionaire veranderingen, juist omdat we het aftasten en er steeds dingen op uit proberen. Het internet is voor ons nu nog oneindig.

Naar mijn idee is het internet pas een mediarevolutie wanneer het bijvoorbeeld een heel mediabedrijf vervangt of als wanneer ons sociale leven een wezenlijke wending zal ondergaan waardoor we niet meer zonder internet kunnen. Dan pas noem ik het een mediarevolutie.

Geen opmerkingen: